Sundhedssektor
Skab velvære og tryghed med imødekommende omgivelser
Værsgo’ at tage plads”. Den måske oftest udtalte sætning i klinikken. Men er det i et klinisk, sterilt, hvidt rum, med hårde stole helt uden underholdning? Eller byder du dine patienter velkommen i venlige rammer, der inviterer til, at ventetiden bliver behagelig for patienten? Bevidste indretningsvalg betaler sig. Du skaber rammen om den gode patientoplevelse allerede inden konsultationen er begyndt.



Motiverende og æstetisk arbejdsmiljø med udgangspunkt i god akustik
I klinikken vil du ofte opleve, at flere samtaler er i gang på én gang, mennesker bevæger sig i lange gange, telefoner ringer og døre smækker… Alt sammen lyde, som ikke er relevante for den enkelte patient, men blot opleves som forstyrrende støj – især for patienter med hørenedsættelse, der kan få svært ved at indgå i en dialog. Samtidig består overfladerne i sundhedssektoren af hårde materialer, hvilket giver lav lydabsorption og dermed højt støjniveau og ekko.
Der er næppe nogen sundhedsprofessionelle, der ønsker, at deres patienter skal føle sig anspændte eller stressede under besøget i klinikken. Vi ved dog, at det er netop dét, støj kan betyde. Derfor kan du med fordel overveje, hvordan du kan skabe et behageligt lydmiljø uden at gå på kompromis med det visuelle udtryk i din klinik.
Vi kan hjælpe dig med lydabsorbenter, der kan monteres både på væggen, i loftet eller kan indgå i rumopdeling med skillevægge. Gå på opdagelse i vores gallerier og lad dig inspirere af hvordan andre kunder i sundhedssektoren har skabt god akustik med visuelt design.
Skal vi hjælpe med akustikforbedring?
Vores konsulenter rådgiver dig gerne til de bedste løsninger. Sammen med vores grafikere hjælper de dig med funktionel indretning med akustikløsninger.
Tryghed, trivsel og sundhed er i fokus, når patienterne inviteres indenfor
Skiltning, både inde og ude, er en nødvendighed, i forhold til at guide gæster bedst muligt. Et skilt skal indeholde klare budskaber eller motiver, som ikke er til at misforstå. Det handler om at skabe identifikation for patienten med tydelig og klar skiltning.
Der findes masser af muligheder for at lave god skiltning – uanset om det skal være ude ved vejen, på lågen eller på selve facaden. Med gode udendørs skilte skabes synlighed og god guidning for alle besøgende.
Patienternes møde med jer starter allerede ude ved fortovskanten. Af den grund er det oplagt at tage stilling til, hvordan I allerede inden patienterne bevæger sig indenfor, får skabt det rigtige førstehåndsindtryk. Giv dem en venlig velkomst og hjælp dem godt på vej med letforståelige anvisninger i form af oversigtskort, logo, profil, wayfinding og parkeringsforhold. Der er ubegrænsede muligheder for skræddersyede facadeløsninger, der sender positive signaler og markerer jeres profil.
Vi beklæder vinduer og indgangspartier med folie, monterer bogstaver på væggen, udskærer logoer i alle farver og meget, meget mere. En skilteløsning behøver med andre ord ikke at være ligetil.